søndag 16. februar 2014

Snørikt på heia nå...

Vi kom opp til hytta etter flere dager med snøvær - snøen var så lett at vi gikk igjennom og vi sank helt ned til hoftene. Utebordet var snøfritt forrige helg og så slik ut da vi kom opp:




Det forsette å snø lørdag, med tung våt snø. Etter samtale med grunneier fant vi at det var best å gi beskjed til eierne av nabohyttene, slik at de kunne komme opp og ta snøen av hyttetakene eller be om en tjeneste ifra grunneier.




Hytta til Sævereid før måking. Snøen ligger helt opp til toppen av pipa.


Riska sin hytte.


Vår hytte før måking.

Lørdag formiddag måtte jeg bort til bilen for å hente den nye snøskuffa. Bilen og parkeringsplassen var innesnødd - med hjelp av den nye snøskuffa fikk jeg måket såpass at jeg kunne kjøre ut bilen, slik at jeg kunne kjøre ned til Eiken for å handle aviser og mat. Jeg markerte min brøytede parkeringsplass ved å sette snøskuffa der, slik at andre kunne se at denne nybrøytede parkeringsplassen var opptatt. Da jeg kom tilbake ifra butikken så var plassen "min" okkupert av en annen bil - frekke jævel. Såvar det bare å gå igang å lage en ny parkeringsplass,

Ingen kommentarer: